Wszystko, co musisz wiedzieć o zaangażowaniu pracowników
- Co to jest zaangażowanie pracowników i dlaczego ma znaczenie?
- Jak wygląda i jak się czuje zaangażowany pracownik?
- 5 oznak, że Twoi pracownicy są niezaangażowani
- 5 czynników, które poważnie wpływają na zaangażowanie pracowników
- 5 rzeczy, których potrzebuje pracownik, aby być szczęśliwym w miejscu pracy
- Jak mierzyć zaangażowanie pracowników
- Jak zwiększyć zaangażowanie pracowników?
- Podsumowanie
Sukces firmy to coś więcej niż zyski. Aby dojść do punktu, w którym Twoja firma nie tylko wybija się, ale zarabia pieniądze przy jednoczesnym wzroście, musisz zrozumieć wiele kluczowych punktów, które napędzają Twój sukces.
Na przykład, co sądzisz o swoich pracownikach?
Czy postrzegasz ich jako grupę ludzi, którym płaci się za wykonanie pracy i siedzenie przy biurku aż do zakończenia godzin pracy? Czy może postrzegasz ich jako zespół, który ma w sobie światowy potencjał?
To, jak postrzegasz i traktujesz swoich pracowników odgrywa ogromną rolę w tym, jak udany będzie ostatecznie Twój biznes. Szczęśliwi pracownicy są zawsze bardziej produktywni niż pracownicy, którzy po prostu chcą być gdzie indziej.
Jesteśmy już daleko od punktu, w którym ludzie po prostu idą do pracy dla swoich zarobków, a następnie wracają do domu, aby zapomnieć o całej sprawie. Oczywiście, pracujemy dla pieniędzy, ale pracujemy również dla spełnienia.
Wiele firm nie rozumie podstaw tego, jak traktować pracowników. Błędy, które popełniają, kosztują ich na wiele różnych sposobów, a ostatecznie, jeśli nie traktujesz dobrze swoich pracowników, twoja firma jest skazana na porażkę - może nie teraz, a nawet jutro, ale w pewnym momencie, to się nie uda.
W tym przewodniku dowiesz się wszystkiego, co musisz wiedzieć o zaangażowaniu pracowników. Jest to termin, który często jest mylony i wiele osób nie do końca rozumie, co on oznacza. Ale kiedy dowiesz się więcej na ten temat, zobaczysz, jak integralną częścią sukcesu, lub inaczej, firmy.
Czym jest zaangażowanie pracowników i dlaczego ma znaczenie?
Łatwo jest myśleć, że zaangażowanie pracowników dotyczy po prostu szczęścia. To tylko część tego zagadnienia. Z pewnością zaangażowany pracownik jest zadowolony ze swojej pracy, ale to wykracza daleko poza ten aspekt.
Zaangażowanie pracowników dotyczy związku pomiędzy pracownikiem a jego miejscem pracy oraz siły tego związku. Chodzi o to, co pracownik czuje o pracy, którą wykonuje, o ludziach, z którymi pracuje, o zespole zarządzającym i o wszystkim, co dotyczy czasu, który spędza siedząc w swoim biurze.
Kiedy traktujesz jednostkę tak, jak powinna być traktowana i wydobywasz z niej to, co najlepsze jako pracownik, będzie chciała się odwdzięczyć. To jest właśnie znaczenie zaangażowania.
Zaangażowani pracownicy nie tylko oddają, ale idą o krok dalej. Chcą, aby firma dobrze sobie radziła i to napędza ich do dawania z siebie wszystkiego. Widzą możliwości, a nie przeszkody i starają się dać z siebie wszystko, każdego dnia spędzonego w biurze.
Czy można być zaangażowanym przez cały czas? Jest, ale to mało prawdopodobne. Każdy człowiek przechodzi przez różne problemy w życiu, głównie poza swoją sytuacją zawodową. Problemy te mogą czasem wpływać na to, jak czują się w wielu sprawach, w tym w pracy. Jednak zaangażowanie oznacza skupienie się na tym, co dzieje się w pracy i jak ludzie czują się w firmie i ogólnie w pracy.
Dlaczego więc to wszystko ma znaczenie?
Wiele z tego jest oczywiste. Kiedy pracownicy czują się dobrze w tym, co robią i mają silny i pozytywny związek ze swoim miejscem pracy, będą dążyć do sukcesu na wszystkich poziomach. Ale co jeszcze?
Zobacz ten film, który mówi o tym, dlaczego zaangażowanie pracowników ma znaczenie.
Jak wygląda i jak się czuje zaangażowany pracownik?
Teraz już wiesz, dlaczego zaangażowanie pracowników jest ważne, jak możesz stwierdzić, czy Twoi pracownicy są tam, gdzie powinni być? Nieco później porozmawiamy o tym, jak zmierzyć zaangażowanie pracowników i jak je poprawić, ale na razie przyjrzyjmy się temu, jak wygląda i jak się czuje zaangażowana osoba.
Jak wygląda zaangażowany pracownik:
- Pewny siebie i otwarty język ciała
- Często się uśmiecha
- Regularnie bierze udział w dyskusjach przy nowoczesnych stołach zarządu
- Komunikuje się z kolegami z życzliwością i szacunkiem
- Pomaga innym, gdy jest to konieczne
- Nie narzeka, ale chętnie robi to, co trzeba.
- Jest dobrym graczem zespołowym, który w równym stopniu wnosi wkład i słucha
- Chętnie zwraca się do kierownictwa, gdy jest to konieczne
Jak czuje się zaangażowany pracownik:
- Zmotywowany
- Zainspirowany
- Szczęśliwy w swojej pracy
- Stawiający wyzwania na odpowiednim poziomie
- Wspierany przez kierownictwo i kolegów
- Podekscytowani pracą, którą wykonują
- Wiedzą, że mają możliwości rozwoju, jeśli tylko tego chcą
- Chętni do osiągania dobrych wyników
Zaangażowanie pracowników brzmi trudno i pod wieloma względami, jeśli nie wiesz zbyt wiele o zaangażowaniu pracowników, może być. Ale chodzi też o to, aby zapewnić podstawy, których potrzebuje człowiek, aby czuć się chcianym, potrzebnym i wspieranym.
To prawda, że ludzi motywują pieniądze, bo w końcu to coś, czego wszyscy potrzebujemy, ale w pracy musi chodzić o coś więcej. Szczęśliwi pracownicy czują się doceniani, słuchani, wspierani i cieszą się tym, co robią. Nie oznacza to, że nigdy nie mają złego dnia, ponieważ dążenie do tego celu jest po prostu nierealistyczne. Oznacza to natomiast, że osiągają te cele przez większość czasu.
5 oznak, że Twoi pracownicy są niezaangażowani
Teraz wiesz już, jak wygląda i jak się czuje zaangażowany pracownik, ale musisz też zrozumieć, na czym polega brak zaangażowania.
Tak jak ludzie mogą być szczęśliwi w swojej pracy, mogą być również nieszczęśliwi. Szczerze mówiąc, brak zaangażowania jest prawdopodobnie bardziej powszechny niż zaangażowanie. To smutne, że trzeba to przyznać. Jednak zbyt wiele firm nie rozumie, jak traktować swoich pracowników w sposób, który generuje bliską więź emocjonalną wymaganą do osiągnięcia zaangażowania.
Niezaangażowani pracownicy niekoniecznie muszą być nieszczęśliwi, ale będą pozbawieni motywacji, inspiracji i kierunku działania. Mogą też czuć się pozbawieni wsparcia.
W takiej sytuacji znika również zaangażowanie zespołu. Przekonasz się, że chęć wymyślania nowych pomysłów przy meblach w sali konferencyjnej rozprasza się, a nawet zanika. Kiedy tak się dzieje, możesz łatwo zauważyć, że masz problem na głowie.
Aby pomóc Ci dostrzec problem, przyjrzyjmy się pięciu oznakom, że Twoi pracownicy są niezaangażowani.
- Brak pomysłów - Czy podczas współpracy przy stole w sali konferencyjnej, masz mnóstwo pomysłów, które przychodzą Ci do głowy, czy wręcz przeciwnie? Dużą oznaką braku zaangażowania jest brak wkładu i pomysłów podczas współpracy i sesji burzy mózgów.
- Stres w miejscu pracy - To prawda, że stres może wystąpić nawet wtedy, gdy pracownicy są zaangażowani, ale jeśli zauważasz chroniczny stres w miejscu pracy i wydaje się, że dotyczy on więcej niż kilku pracowników, możesz zastanowić się, czy sytuacja w pracy jest dla nich odpowiednia. Przeciążanie pracowników zbyt dużą ilością pracy lub wyznaczanie nierealistycznych terminów nie przyniesie nic dla ich szczęścia lub satysfakcji i po prostu pozwoli na powstanie luki, w której stres przejmie kontrolę.
- Regularne konflikty - Może to być między tą samą grupą pracowników lub może to być ogólny temat, ale posiadanie regularnych konfliktów w biurze po prostu pokazuje, że jest coś bardzo złego w tle. Zaangażowani pracownicy starają się jak najlepiej dogadać, nawet jeśli ich osobowości nie łączą się ze sobą. Niezaangażowani pracownicy stają się rozczarowani pracą i ludźmi, z którymi pracują.
- Ciągłe błędy - Regularne błędy są oznaką, że ludziom brakuje szkolenia lub jest coś bardzo złego w morale i powoduje to utratę koncentracji. Niezainteresowani pracownicy często popełniają błędy, ponieważ ich umysł po prostu nie jest całkowicie skupiony na wykonywanej pracy.
- Choroby w miejscu pracy i problemy z utrzymaniem pracowników - Jeśli zauważysz, że Twoi pracownicy regularnie chorują lub zawsze musisz rekrutować, ponieważ pracownicy odchodzą, jest to bardzo wyraźny znak, że masz problem z zaangażowaniem. Prawdą jest, że nawet zaangażowani pracownicy chorują od czasu do czasu, ale te okazje są rzadkie. Inną kwestią jest to, że zaangażowani pracownicy nie decydują się nagle na odejście. Robią to pracownicy niezaangażowani.
Przezwyciężanie zniechęcenia to maraton, a nie wiosna. Musisz dotrzeć do sedna problemu i naprawić go, aby zacząć widzieć poprawę. Nawet wtedy rezultaty mogą wymagać czasu. Może się jednak okazać, że nie masz zespołu niezaangażowanych pracowników, a jedynie jednego lub dwóch. Ważne jest, aby działać szybko, ponieważ jest to prawie jak wirus, który może rozprzestrzenić się w całym zespole, jeśli nie będziesz działać szybko.
Zobacz ten film, który mówi o tym, co powinieneś zrobić z niezaangażowanym pracownikiem.
5 czynników, które poważnie wpływają na zaangażowanie pracowników
Zrozumienie różnych strategii zaangażowania pracowników to jedno, ale najpierw musisz wiedzieć, co spowodowało problem. Bez tego problem będzie się po prostu powtarzał i nigdy się go nie pozbędziesz.
Istnieje wiele elementów, które mogą wpłynąć na zaangażowanie pracowników i tak naprawdę zależy to od miejsca pracy i tego, co się w nim dzieje. Istnieją jednak pewne ogólne elementy, na których możemy się skupić. Zwracając na nie uwagę, będziesz miał ogólne pojęcie o tym, co możesz potrzebować zmienić, jeśli chcesz stworzyć bardziej pozytywną sytuację w swoim miejscu pracy.
- Złe zarządzanie - Bez wątpienia jednym z najczęstszych powodów, dla których pracownicy stają się niezaangażowani, jest złe zarządzanie. Trudno się temu dziwić. Jeśli czujesz, że Twój kierownik nie słucha Cię i nie dba o Ciebie jako pracownika, dlaczego miałbyś chcieć ciężko dla niego pracować? Zamiast tego będziesz robił minimum, siedząc przez cały dzień przy biurku w swoim biurze.
- Konflikty w biurze - Zaangażowanie pracowników jest silnie związane z morale w miejscu pracy, a kiedy masz regularne konflikty w biurze, łatwo jest morale cierpieć. Może to mieć wpływ na pracowników, którzy nie są nawet bezpośrednio zaangażowani w problem, ale mogą być zmuszeni do poczucia, że muszą "wybrać stronę". Zrozumienie zasad rozwiązywania konfliktów i szybkie rozwiązywanie wszelkich problemów jest kluczem do uniknięcia tego problemu.
- Brak możliwości rozwoju - Nie każdy pracownik może chcieć awansować lub mieć nowy zestaw obowiązków, ale dla tych, którzy chcą, poczucie braku drogi rozwoju jest frustrujące i może spowodować rozczarowanie. Z czasem prowadzi to do zniechęcenia.
- Brak wartości lub wysłuchania - Pracownicy, którzy nie czują, że ich wkład w miejsce pracy jest doceniany i że nie są słuchani, szybko się zniechęcają. Ważne jest, aby nie tylko rozmawiać z pracownikami, ale również pytać o ich opinie i sugestie oraz słuchać tego, co mają do powiedzenia. Zamiast mówić im, co mają robić, szukaj sugestii. Ma to kluczowe znaczenie dla morale i zaangażowania.
- Słabe/niewygodneśrodowisko pracy - Pracownicy, którzy czują się dumni z miejsca, w którym pracują, zwykle czują się zainspirowani wystrojem i meblami biurowymi na miejscu. Stare biurka biurowe będą po prostu powodować problemy w postaci bólów i dolegliwości, a to nie wpłynie dobrze na niczyj nastrój. Należy również pomyśleć o wystroju i jak to sprawia, że ludzie czują się - psychologia kolorów to prawdziwa rzecz.
Ważne jest, aby wiedzieć, że zadowolenie z pracy to coś innego niż zaangażowanie. Osoba zadowolona czuje się "dobrze". Osoba zaangażowana czuje się pełna energii. Aby uzyskać szybki podział różnic, sprawdź tę infografikę.
Źródło - https://blog.vantagecircle.com/employee-engagement/
5 rzeczy, których potrzebuje pracownik, aby być szczęśliwym w miejscu pracy
Szczęśliwi pracownicy pracują ciężej i dokładają wszelkich starań. Kiedy tak się dzieje, wydajność wzrasta, a zyski/wzrost pojawiają się na Twojej drodze. Ale chodzi również o to, aby być dumnym z zespołu, który masz jako menedżer.
Słabi menedżerowie po prostu robią to, co muszą, a potem idą do domu. Nie dbają o to, jak czują się ich pracownicy. Zakładają, że ich pracownicy nie chcą być tam tak bardzo jak oni, a oni po prostu muszą dostać pieniądze i tyle. Wiemy jednak, że istoty ludzkie potrzebują poczucia przynależności, chcą być stawiane przed wyzwaniami i doceniane. To jest to, do czego musisz dążyć jako menedżer.
Zanim przejdziemy do tego, jak można zwiększyć zaangażowanie pracowników, spójrzmy szybko na pięć rzeczy, których potrzebuje pracownik, aby być szczęśliwym w miejscu pracy.
- Pracownik, który czuje siędoceniony i często słyszy "dziękuję", jest o wiele bardziej prawdopodobne, że będzie szczęśliwy w swojej pracy niż ktoś, kto nie czuje, że ktoś dba o niego jako o osobę.
- Wygodne środowisko pracy - Mówiliśmy już o meblach biurowych i tworzeniu odpowiedniego wystroju w biurze, ale co ze sposobem, w jaki biuro jest zaprojektowane? Pomyśl o nowych metodach, takich jak praca w trybie zwinnym, i czy może to pomóc pracownikom w wyrażaniu siebie i braniu odpowiedzialności za swoją pracę w bardziej produktywny sposób.
- Mierzone i odpowiednie obciążenie pracą bez nierealistycznych terminów - Nikt nie musi czuć się przeciążony, bo to po prostu szybka droga do stresu. Upewnij się, że nie dajesz swoim pracownikom więcej, niż są w stanie udźwignąć, ale również dajesz im zadania, które stanowią dla nich wyzwanie na tyle, że mogą czuć się dumni z tego, co osiągają.
- Sytuacja, w której wyrażają siebie - Współpraca jest kluczem do zdrowej i szczęśliwej sytuacji w pracy. Oznacza to, że możesz zebrać swój zespół wokół krzeseł zarządu i mogą oni swobodnie wyrażać swoje pomysły i sugestie. Oczywiście każdy powinien być wysłuchany w równym stopniu i nikt nie powinien być spychany na margines.
- Wsparcie ze strony kolegów i kierow nictwa - Pracownicy muszą mieć poczucie, że jeśli potrzebują wsparcia, mogą je łatwo uzyskać od swoich kolegów i kierownictwa. W większości przypadków nie chodzi o potrzebę posiadania wsparcia, ale o poczucie, że jest ono dostępne, gdy jest potrzebne.
Jak zmierzyć zaangażowanie pracowników
Właściwe zmierzenie zaangażowania pracowników jest bardzo trudne. Dzieje się tak dlatego, że choć można dostrzec oznaki braku zaangażowania lub zaangażowania, nie można go zmierzyć w postaci liczby. Jedynym sposobem jest zapytanie pracowników, jak się czują.
Oczywiście, nie wszyscy pracownicy mogą czuć się komfortowo mówiąc prawdę. Mogą się obawiać, że powiedzą coś negatywnego i wpadną w kłopoty. Z tego powodu dobrym pomysłem są anonimowe ankiety dla pracowników.
Upewnij się, że Twoje ankiety naprawdę są anonimowe i nie masz żadnego rodzaju metody skanowania wskazanej na formularzu. Ludzie nie będą ufać, że ich odpowiedzi są anonimowe, jeśli zobaczą jakikolwiek rodzaj znacznika, który oznacza, że mogą być zidentyfikowani. Chociaż nie ma powodu, aby ktokolwiek był karany za mówienie prawdy, kiedy pracownicy naprawdę są niezaangażowani, mogą się tak czuć.
Jedynym sposobem na zidentyfikowanie zaangażowanego pracownika jest zapytanie go o to.
Istnieje kilka rodzajów ankiet, które można wykorzystać.
Pierwszym z nich jest regularna ankieta zaangażowania pracowników, którą wysyłasz do wszystkich pracowników, a następnie zestawiasz odpowiedzi. Tego typu ankiety zazwyczaj zawierają ogólne stwierdzenia, a pracownicy zazwyczaj wybierają liczbę, aby ocenić, jak bardzo zgadzają się z danym stwierdzeniem. Na przykład: "Czuję się szczęśliwy i czuję się wyzwaniem w mojej pracy", a następnie pracownik ocenia swoją zgodę w skali od 1 do 5, gdzie 1 to słaba, a 5 to zdecydowana zgoda.
Jedynym problemem z tego typu stwierdzeniem jest pokusa, aby oceniać wszystko pośrodku, np. ani się nie zgadzam, ani nie zgadzam. To nie pomoże Ci dojść do żadnych poważnych wniosków, chociaż może Ci powiedzieć, że Twoi pracownicy nie są ani zaangażowani, ani niezaangażowani.
Ankieta pulsacyjna to kolejna dobra opcja, aby zmierzyć nastrój w biurze na określony temat. Na przykład, jeśli Twoja firma ma zamiar zmienić całe swoje oprogramowanie i chcesz wiedzieć, co ludzie o tym sądzą, możesz przeprowadzić ankietę i zestawić wyniki. Jest to dobra opcja, ponieważ pokazuje pracownikom, że chcesz wiedzieć, jak się czują, a tym samym przyczynia się do poczucia, że są doceniani.
Kolejnym rodzajem jest ankieta dotycząca cyklu życia pracownika. Można ją przeprowadzić w określonym czasie podczas kariery pracownika w Twojej firmie. Na przykład, możesz zapytać nowego pracownika o jego doświadczenia po kilku tygodniach od rozpoczęcia pracy. Możesz zapytać pracownika o jego nową rolę po awansie. Możesz również zapytać pracowników, którzy mają odejść, o ich opinie za pomocą ankiety końcowej.
Wszystkie te ankiety dają Ci możliwość zebrania opinii i poglądów. Możesz wykorzystać te informacje do zmierzenia poziomu zaangażowania pracowników w Twoim miejscu pracy i zidentyfikowania obszarów problematycznych, nad którymi należy popracować.
Jak zwiększyć zaangażowanie pracowników
Fakt, że czytasz ten przewodnik mówi nam, że możesz mieć trochę pracy do wykonania w zakresie zaangażowania w Twoim biurze. To dobrze. Przynajmniej wykazujesz chęć dokonania pozytywnych zmian, a dobre wyniki przyjdą na Twoją drogę w wyniku Twojego zapału.
Teraz musisz wiedzieć, co możesz zrobić, aby poprawić zaangażowanie pracowników. Pierwszym krokiem jest ocena sytuacji poprzez wykorzystanie ankiet zaangażowania pracowników i obecność w biurze, obserwowanie pracowników przy ich biurkach i sprawdzenie, czy wydają się szczęśliwi i zaangażowani, czy nie.
Kolejnym kluczowym krokiem jest dokładne przemyślenie swojego stylu zarządzania i dokonanie pewnych poszukiwań. Jak można się poprawić? Jak już wspomnieliśmy, słabe zarządzanie jest jedną z głównych przyczyn niskiego zaangażowania. Skoncentruj się na zmianie swojej praktyki tam, gdzie jest to konieczne i podejmij pozytywne kroki w celu poprawy sytuacji. Aby uzyskać impuls we właściwym kierunku, sprawdź tę infografikę na temat związku pomiędzy brakiem zaangażowania pracowników a złym zarządzaniem.
Źródło - https://www.workboard.com/employee-engagement/
Jak więc możesz dokonać tych zmian? Jak możesz stać się lepszym menedżerem dla siebie i swoich pracowników?
- Nawiążkontakt z pracownikami - Pokaż swoim pracownikom, że ich cenisz i upewnij się, że słuchasz, gdy tylko się do Ciebie zwrócą. Nie siedź przy zamkniętych drzwiach do biura, chowając się w swoich fotelach biurowych. Bądź przystępny i pozwól im przyjść do siebie, jeśli tego potrzebują.
- Zachęcaj do opcji awansu - Jeśli pracownicy wykazują się obiecującymi osiągnięciami, porozmawiaj z nimi o możliwościach rozwoju ich kariery. Upewnij się, że dostępne są drogi awansu i zachęcaj tych, którzy chcą awansować, aby to zrobili. Dobrym rozwiązaniem są regularne przeglądy rozwoju pracowników.
- Miej jasną wizję miejsca pracy - Czym zajmuje się Twoja organizacja? Co jest ważne dla Ciebie jako firmy i do czego dążysz? Jak zamierzasz to osiągnąć? Upewnij się, że Twoja misja jest jasna i że pracownicy mogą się z nią zgodzić i podzielać Twoją wizję.
- Udzielanie informacjizwrotnej - Ludzie często czują się zdezorientowani, czy dobrze wykonują swoją pracę, ale nie chcą iść do przodu i prosić o informację zwrotną. Udzielaj informacji zwrotnej zawsze, gdy jest to konieczne i upewnij się, że dziękujesz za dobrze wykonaną pracę.
- Pytajo sugestie - Zamiast podejmować wszystkie decyzje, otwórz się na swoich pracowników i poproś ich o sugestie. Być może mają oni rozwiązanie problemu, który dręczy firmę od dłuższego czasu. Pamiętaj też, aby wysłuchać ich pomysłów i nie spychać ich na bok.
- Unikaj mik rozarządzania - Łatwo jest stać nad ludźmi i mówić im, jak mają postępować, ale to nie sprawi, że ktokolwiek poczuje, że faktycznie wnosi swój wkład. Unikaj mikrozarządzania, a zamiast tego pokaż swoim pracownikom, że ufasz im, że wykonają zadanie.
- Ustanowienie środowiska zespołowego - Twoi pracownicy chcą czuć, że są częścią czegoś większego niż oni sami, a to oznacza ustanowienie systemu pracy zespołowej, do którego ludzie mogą się przyczynić. Zaufaj swojemu zespołowi, aby wpadał na nowe pomysły i zachęcaj do współpracy. Stwórz atmosferę pracy zespołowej w swojej przestrzeni, posiadając odpowiednie meble biurowe, takie jak kabiny biurowe, meble do przerw w pracy i nowoczesne stoły do sal konferencyjnych, przy których można prowadzić burze mózgów.
- Bądź wzorem do naśladowania - Zaangażowani pracownicy czują się dumni z miejsca pracy i patrzą na swoich menedżerów jak na wzór do naśladowania. Upewnij się, że działasz w tej roli i inspirujesz swoich pracowników do ciągłego dążenia do realizacji ich potencjału.
- Bądź etyczny przez cały czas - Upewnij się, że każda decyzja, którą podejmujesz i wszystko, co robi firma, pozostaje etyczne. Szybko stracisz pewność i zaufanie swoich pracowników, jeśli będziesz postępował inaczej.
- Stwórz przestrzeń, z której Twoi pracownicy będą dumni - Twoi pracownicy chcą codziennie chodzić do pracy i siedzieć w biurze, z którego są dumni. Zapytaj ich, czego chcą - oni wiedzą, jak działa biuro lepiej niż Ty! Spójrz w kierunku stworzenia przestrzeni, która napełnia ich energią i sprawia, że czują się optymistycznie i pozytywnie.
Jak widzisz, te pomysły na zaangażowanie pracowników nie tylko pomogą Ci osiągnąć cel w postaci zaangażowanych pracowników, ale także pomogą Ci stać się lepszym menedżerem.
Podsumowanie
Zaangażowanie pracowników jest często myloną i nieco tajemniczą koncepcją, gdy nie rozumiesz jej w pełni. Ale czytając ten przewodnik, teraz rozumiesz, co oznacza ten termin i dlaczego jest tak ważny.
Związek pracownika z jego miejscem pracy może być niezwykle silny. W końcu spędzamy ogromną ilość czasu siedząc przy biurkach. To, jak się tam czujemy, może zadecydować o sukcesie firmy, zwłaszcza gdy cały zespół czuje to samo.
Skupiając się na poprawie zaangażowania pracowników, dążysz do produktywności, zysków i wzrostu. W końcu to właśnie to sprawia, że firma odnosi sukcesy.