5 rzeczy, których menedżer musi unikać, aby utrzymać wysokie zaangażowanie pracowników
Dużo skupiamy się na tym, co powinniśmy zrobić, aby wprowadzić pozytywne zmiany, ale co z rzeczami, których powinniśmy unikać?
Menedżerowie muszą codziennie podejmować wiele decyzji. Niektóre z tych decyzji są duże, inne małe, ale wszystkie razem pomagają stworzyć środowisko pracy, które jest albo pozytywne, albo negatywne dla pracowników.
To prawda, że zaangażowani pracownicy są szczęśliwi i wydajni. Ale niezaangażowani pracownicy kosztują firmę na wiele negatywnych sposobów.
Aby wyjaśnić tę sytuację, przyjrzyjmy się pięciu rzeczom, których menedżer powinien unikać, jeśli chce utrzymać zaangażowanie pracowników na wysokim poziomie.
Unikaj mikrozarządzania
Twoi pracownicy nie będą czuli, że ufasz im w kwestii wykonywania pracy, jeśli zawsze będziesz stał im nad ramieniem i mówił, co mają robić. Nie tylko to, ale marnujesz czas, kiedy mógłbyś siedzieć przy biurku w biurze wykonawczym i zajmować się swoimi zadaniami.
Zaufaj swoim pracownikom, oni wiedzą, co robią.
Unikaj nie bycia widocznym w biurze
Prawdą jest, że menedżerowie są zajęci, ale jeśli zawsze jesteś zamknięty w swoim biurze i nigdy nie pokazać swoją twarz w ogólnej przestrzeni, ludzie będą czuć się jak nie mogą podejść do Ciebie, gdy potrzebują porozmawiać o czymś.
Jednym z kluczowych elementów zaangażowania pracowników jest poczucie wsparcia. Pracownicy nie będą tego czuć, jeśli nigdy Cię nie widzą i nie mogą do Ciebie podejść. Bądź widoczny w biurze na co dzień i daj ludziom znać, że mogą zapukać do Twoich drzwi, gdy tego potrzebują.
Unikaj niesłuchania
Możesz myśleć, że słuchasz, ale czy naprawdę? Czy tylko słyszysz słowa, czy może bierzesz je na pokład?
Ponownie, jesteś zajęty, wiemy, ale trzeba poświęcić czas, aby zatrzymać patrząc na ekranie telefonu lub komputera i zwrócić uwagę na swoich pracowników. Słuchaj tego, co mówią i zadawaj pytania. Bądź obecny w tej chwili i rób co możesz, aby ich wspierać.
Unikaj zakładania, że zawsze wiesz najlepiej
Choć masz wiedzę i doświadczenie, nie oznacza to, że wiesz wszystko. Twoi pracownicy codziennie siedzą przy biurkach i wykonują swoją pracę, co oznacza, że znają swoją rolę lepiej niż ktokolwiek inny.
Jeśli zawsze mówisz im, co mają robić i zakładasz, że wiesz wszystko lepiej niż ktokolwiek inny, nie zyskasz sympatii swoich pracowników. Najlepsi menedżerowie wiedzą, że zawsze jest miejsce na naukę.
Unikaj odmawiania jakichkolwiek zmian
Łatwo jest pozostać w wygodnym miejscu i odmówić jakiegokolwiek rodzaju zmian, ale świat biznesu szybko się zmienia i rzeczy muszą się zmieniać, jeśli zamierzasz pozostać na bieżąco.
Coś tak prostego jak zmiana mebli biurowych od czasu do czasu musi być aleją, na którą jesteś otwarty. Jeśli poprawi to życie Twoich pracowników, to jest to aleja do zbadania.
Unikając tych pięciu elementów, będziesz miał większe szanse na zwiększenie zaangażowania pracowników.