Czy ankiety pracownicze zawsze dają uczciwe i dokładne wyniki?

Od czasu do czasu większość firm wysyła swoim pracownikom ankiety do wypełnienia i zwrotu. Mamy nadzieję, że dzięki tej ankiecie uzyskamy użyteczne informacje, które pomogą nam usprawnić działalność.

Ale czy wierzysz, że ankiety dotyczące satysfakcji pracowników rzeczywiście dają uczciwe wyniki przez cały czas?

Kiedy zaangażowanie i morale pracowników w biurze jest wysokie, istnieje większe prawdopodobieństwo uzyskania dobrych wyników ankiety. Dzieje się tak dlatego, że nikt nie ma nic szczególnie negatywnego do powiedzenia i czują, że mogą szczerze wyrazić swoje opinie bez żadnego odwetu. Jednak gdy zaangażowanie i morale są niskie, sytuacja jest inna.

W takiej sytuacji pracownicy mogą siedzieć w swoich fotelach biurowych i czuć się niezdolni do wyrażania swoich opinii. Kiedy otrzymują taką ankietę, mogą patrzeć na nią sceptycznie i martwić się, że jeśli powiedzą to, co naprawdę mają na myśli, zostaną w jakiś sposób upomniani.

Oczywiście, tak by nie było, ale kiedy jesteś negatywnie nastawiony do swojej pracy, bardzo łatwo jest martwić się o takie rzeczy. Z tego powodu ważne jest zapewnienie anonimowości ankiet i upewnienie pracowników o tym fakcie.

Przekazywanie negatywnych informacji zwrotnych jest zawsze trudniejsze niż przekazywanie pozytywnych opinii, zwłaszcza wobec swoich menedżerów i ogólnie w miejscu pracy. O wiele trudniej jest też usłyszeć negatywne komentarze, ale jeśli chcesz poprawić miejsce pracy dla wszystkich, musisz znać prawdę, a następnie coś z nią zrobić.

Uzyskanie informacji zwrotnej w sytuacji niskiego morale jest zatem trudne, niezależnie od tego, jak na to spojrzysz, ale upewniając się, że Twoi pracownicy czują się swobodnie, by mówić o swoich poglądach, będziesz miał znacznie większe szanse na poznanie prawdziwej historii w Twojej przestrzeni biurowej.

Pytania, które zadajesz są również bardzo ważne. Zobacz ten film, który mówi o niektórych pytaniach, które powinieneś umieścić w swojej ankiecie.

Kiedy przeanalizujesz wyniki ankiety, ważne jest, aby poinformować pracowników o wynikach i stworzyć plan działania, aby rozwiązać problemy. Dobrym rozwiązaniem może być również zorganizowanie grupy fokusowej, aby dać pracownikom wkład w kolejne kroki.

W ten sposób pokażesz im, że cenisz ich sugestie i chcesz uczynić miejsce pracy lepszym dla wszystkich.