Jak powinieneś zorganizować program szkoleniowy dla nowych pracowników?

Kiedy nowy pracownik rozpoczyna pracę w Twojej firmie, musisz upewnić się, że ma on wszystko, czego potrzebuje, aby szybko i łatwo rozpocząć pracę. Pierwszy dzień musi być zaplanowany tak, aby obejmował podstawy, co pozwoli mu się zadomowić i odnaleźć. Ale co z ich programem szkoleniowym?

W ramach listy kontrolnej dla nowych pracowników należy przygotować pakiet szkoleń, które zapewnią im podstawową wiedzę potrzebną do wykonywania nowej pracy. Nie powinno to jednak oznaczać bombardowania ich ciągłymi informacjami od momentu, gdy zasiądą w swoim nowym fotelu biurowym. Musisz zaplanować program szkoleniowy powoli i starannie, dając im czas na przetrawienie tego, czego się nauczyli i zadanie wszelkich pytań.

Wiele firm przydziela nowym pracownikom mentora. Oznacza to, że mają oni jedną osobę, do której mogą się udać, gdy potrzebują zadać pytanie. Mentorstwo zmniejsza potrzebę znalezienia kogoś, kogo można zapytać, gdy wszyscy inni w przestrzeni wydają się zajęci. Twój nowy pracownik może nie chcieć przerywać komuś przy biurku, podczas gdy on zajmuje się swoim dniem i jako taki może siedzieć tam martwiąc się, że nie zrobi tego, co powinien.

Posiadanie mentora odcina to i pomaga zwiększyć pewność siebie od samego początku. Ważny jest jednak dostosowany i starannie zaplanowany program szkoleniowy. Powinien on obejmować pierwsze dwa tygodnie i być przygotowany we współpracy z pracownikami. W końcu to oni wykonują tę pracę i znają ją na wylot!

Możesz zapytać ich, co sądzą o kluczowych elementach wiedzy potrzebnych nowemu pracownikowi i co chcieliby wiedzieć, gdy zaczynali pracę. Można to wykorzystać do stworzenia pakietu, który pomoże łatwo zwiększyć pewność siebie.

Z pewnością żaden program szkoleniowy nie obejmie absolutnie wszystkiego; wielu rzeczy można się nauczyć w pracy. Ale powinien on obejmować podstawy i pozwolić nowemu pracownikowi wiedzieć, co musi zrobić, aby rozpocząć pracę. Dzięki temu szybko się zadomowią, a cały proces rekrutacji nie pójdzie na marne.