Ostateczny przewodnik po łagodzeniu wzburzonych wód rekrutacji do biura
- Wstęp
- Dlaczego tak ważna jest właściwa rekrutacja?
- Pozytywne i negatywne skutki nowego startupu w istniejącym biurze
- Proces rekrutacji wyjaśnione
- 10 sposobów, aby zatrzymać istniejący, wysoko doświadczony personel
- Jak przyciągnąć najlepsze nowe talenty
- 6 sposobów, aby pomóc nowemu pracownikowi zadomowić się w firmie
- Dlaczego system mentorski może być świetnym pomysłem
- Podsumowanie
Odchodzimy już od czasów blokad i ograniczeń COVID i mamy nadzieję, że te dni są już mocno za nami. Jednak pandemia sprawiła, że w wielu firmach brakuje pracowników z powodu zwolnień i konieczności cięcia kosztów podczas tych mrocznych dni zamknięcia.
Jedyną odpowiedzią, która może pomóc w powrocie do pełnej sprawności i całkowitej regeneracji jest rekrutacja nowych pracowników. Ale, rekrutacja nie jest łatwy proces i może, w wielu przypadkach, zakłócić bardzo cienką równowagę morale w biurze, jak to jest obecnie.
Oczywiście, wszystkie firmy mają rekrutacji na jakimś etapie i to nie musi być po-pandemii dla tego typu sytuacji, aby wystąpić. Jeśli chcesz zatrudnić jednego lub więcej nowych pracowników do swojego biura, ważne jest, aby pamiętać o kilku kluczowych kwestiach. W przeciwnym razie może się okazać, że obecni pracownicy czują się pominięci, a nowy pracownik nie jest tak mile widziany, jak powinien.
Handily, ten przewodnik ma zamiar dać ci niski dół na to, co musisz zrobić, aby uniknąć wzburzone wody podczas i po często długi proces rekrutacji.
Dlaczego jest to tak ważne, aby uzyskać Rekrutacja Prawo?
Istnieje kilka powodów, dla których ważne jest, aby spędzić czas na rekrutacji i że nie tylko pośpiech i powiedzieć "tak" do pierwszej osoby, która wygląda jak oni mogą mieć pomysł, co robić.
Po pierwsze, należy szukać do rekrutacji jak najrzadziej. Nie oznacza to, że nie jesteś chętny do przyciągnięcia nowych talentów do swojego biura i do współpracy z nimi przy nowoczesnych stołach zarządu. Ale rekrutacja jest kosztowna i czasochłonna. Może to być również bardzo burzliwy okres dla stałych pracowników, którzy mogą być zdenerwowani faktem, że ktoś nowy wchodzi do firmy i mogą być zmuszeni do przejmowania obowiązków przez jakiś czas, gdy ta osoba będzie się szkolić.
Jeśli musisz regularnie rekrutować, możesz uznać to za znak, że coś jest nie tak. Jeśli pracownicy przeciekają jak woda przez sito, czas zrobić krok do tyłu i zapytać, co jest nie tak. Jednak w większości przypadków, wiele biur potrzebuje rekrutacji raz lub dwa razy w roku, albo w celu wypełnienia luk w miejscu pracy, albo z powodu ekspansji.
Nie chcesz również zatrudnić osoby, a następnie dowiedzieć się kilka tygodni po jej zatrudnieniu, że nie jest ona odpowiednią osobą na to stanowisko. Dlatego tak ważne jest posiadanie listy kontrolnej nowego pracownika. Dokonanie niewłaściwego wyboru może oznaczać, że najbardziej odpowiednia osoba prześlizgnie się przez luki, a kiedy zdasz sobie sprawę ze swojego błędu, zostanie ona już przejęta przez jednego z konkurentów.
Z tych wszystkich powodów, ważne jest, aby uzyskać rekrutację biura prawo po raz pierwszy, ale pod względem kosztów, to jest istotne. Sprawdź tę infografikę, która szacuje koszty zatrudnienia nowego pracownika i przejścia przez proces rozpoczęcia przez niego pracy na nowym fotelu biurowym.
Źródło - https://theundercoverrecruiter.com/true-costs-hiring-uk/
Pozytywny i negatywny wpływ nowego pracownika na istniejące biuro
Jako pracownik, istnieją dwa sposoby patrzenia na nowego startera wchodzącego do przestrzeni biurowej.
Pierwszy to pozytywna perspektywa - świeży zestaw oczu, zabawna osobowość, nowa i żywiołowa osoba, która doda dodatkowej energii do przestrzeni i być może ktoś, kto ma mnóstwo nowych pomysłów do podzielenia się przy stole w sali konferencyjnej.
Druga perspektywa jest o wiele bardziej powszechna i o wiele bardziej negatywna. Może to być ktoś, kto jest tak dobry w swojej pracy, że przejmuje ją i być może spycha innych ludzi z drogi. Może być trudny we współpracy i może zaburzyć równowagę w biurze, jaka jest obecnie.
Jak myślisz, którą perspektywę częściej wybierają Twoi pracownicy?
Niestety, nowy startujący w biurze o ugruntowanej pozycji często przynosi trochę niepokoju. Oczywiście nie ma za tym solidnego uzasadnienia, ale w ludzkiej naturze leży niechęć do zmian. W większości przypadków, gdy nowa osoba rozpoczyna pracę i spędzi trochę czasu na swoim biurowym krześle, wszyscy się uspokajają i życie biurowe staje się znowu normalne. Jednak w dniach poprzedzających datę rozpoczęcia pracy i w pierwszych tygodniach po jej rozpoczęciu istnieje możliwość wystąpienia wstrząsów.
Jako menadżer, ważne jest, aby złagodzić ten stan rzeczy, informując wszystkich na bieżąco i pomagając w jak największym stopniu przygotować się na przybycie pracownika. Powinieneś również upewnić się, że nie nakładasz na swoich pracowników dodatkowej pracy w tygodniach i dniach poprzedzających rozpoczęcie pracy przez nowo przybyłego. Opracuj plan i nie przeciążaj swoich pracowników - w ten sposób wpłyniesz na morale i sprawisz, że wszyscy będą zestresowani, co nie pomoże w rozładowaniu niepokoju związanego z przybyciem nowego pracownika.
Ważne jest również, abyś dawał przykład jako menedżer. Spróbuj utrzymać wszystkich patrząc na jasną stronę podczas procesu rekrutacji. Wciąż podkreślaj, że jest to nowy dodatek do biurowej rodziny i ktoś, kto doda wartość i dodatkowy uśmiech do dni pracy. Jeśli stale przypominając ludziom o tym, są bardziej prawdopodobne, aby zobaczyć tę stronę rzeczy, a nie stać się martwić o swoje miejsca pracy. Zapewnienie jest kluczowe w takich czasach, a twoim zadaniem, jako menedżera, jest je zapewnić.
Należy również pomyśleć o przestrzeni biurowej i o tym, jak zostanie ona zaaranżowana. Czy dodajesz nowego pracownika do biura, ponieważ potrzebujesz dodatkowych rąk do pracy, czy też kogoś zastępujesz? To wszystko jest bardzo dobrze i dobrze, aby spojrzeć na utrzymanie pracowników, jak to możliwe, ale w pewnym momencie, każdy musi odejść! Jeśli ktoś odszedł, ponieważ przeszedł na emeryturę lub zdecydował się wyjechać w podróż, będziesz musiał go zastąpić, aby pokryć obciążenie pracą.
W takim przypadku, gdzie będzie siedzieć nowa osoba? Czy będzie siedzieć przy biurku osoby, która odeszła? Jeśli rozbudowujesz biuro, czy masz wystarczająco dużo miejsca? Pamiętaj, że przepełnienie biura nigdy nie jest dobrym pomysłem. Po pierwsze, będziesz stresować wszystkich i spowodować większy spadek morale, a po drugie, to wpływa na zdrowie i bezpieczeństwo biura, które są odpowiedzialne za zapewnienie.
Są to rzeczy, o których musisz pomyśleć przed przybyciem nowego pracownika. Upewnij się, że mają wszystkie meble biurowe, których potrzebują do wykonywania swojej pracy i że nie wpychasz biurka w małą przestrzeń dla samego faktu. Istnieje wiele sposobów na poprawę morale pracowników podczas rekrutacji, ale przepełnienie nie jest jednym z nich!
Aby dać Ci wyobrażenie o tym, jak powinieneś podejść do rekrutacji pod każdym kątem, sprawdź ten ciekawy TED talk.
Proces rekrutacji wyjaśniony
Aby znaleźć odpowiednich pracowników od samego początku, musisz poświęcić swój czas i przejść przez proces rekrutacji ostrożnie. Pośpiech po prostu prowadzi do złych decyzji i są one kosztowne na wielu poziomach. Jest o wiele lepiej wziąć dłużej rekrutacji kogoś fantastycznego, niż się spieszyć i znaleźć kogoś, kto nie jest do zera.
Jeśli chcesz przyciągnąć najlepsze talenty do swojej firmy, musisz upewnić się, że proces rekrutacji jest solidny. Następnie należy wysłać ogłoszenia do agencji pracy lub firm rekrutacyjnych, korzystać z mediów społecznościowych, LinkedIn, i regularnych internetowych tablicach ogłoszeń w poszukiwaniu ludzi, którzy będą dodawać dużą wartość do współpracy wokół krzeseł zarządu i tych, którzy będą pasować do biura z łatwością.
Oczywiście wspomnieliśmy już, że rekrutację należy przeprowadzać ostrożnie, aby nie denerwować obecnych pracowników w trakcie pracy. Chcesz zwiększyć morale w pracy, a nie zniszczyć go!
Każda firma będzie miała nieco inny proces, aby przejść, jeśli chodzi o rekrutację i nie może być dodatkowe kontrole, które muszą być wykonane, w zależności od charakteru pracy. Jednakże, jako ogólną zasadę, sprawdź tę infografikę, która jasno nakreśla proces wymagań.
Źródło - https://therecruitingoffice.co.uk/2019/03/11/candidate-journey-infographic/
10 sposobów na zatrzymanie istniejącego, wysoce doświadczonego personelu
Wspomnieliśmy już, że czasami trzeba rekrutować i żadna firma nigdy nie będzie musiała tego robić. Ale musisz upewnić się, że nie będziesz ciągle reklamował swojej pracy. To nie maluje najlepszy obraz do potencjalnych pracowników albo, będą się zastanawiać, dlaczego tak wielu ludzi nadal pozostawiając i zastanawiać, czy to jest twoje przywództwo, jak siedzieć na swoim fotelu biurowym wykonawczej codziennie, że jest przyczyną problemu.
To jest dobry pomysł, aby spojrzeć w kierunku strategii zatrzymania pracowników, jak również mając płynny proces rekrutacji. Kiedy te dwa działają ręka w rękę, zapewniasz utrzymanie pracowników, jak to możliwe, i nie zawsze trzeba splash gotówki na dyskach rekrutacyjnych zbyt często.
Aby dać ci pomysł, jak się do tego zabrać, sprawdź ten film, który mówi o 10 sposobów na utrzymanie istniejących pracowników i utrzymać firmę szczęśliwy i tykanie wzdłuż ładnie.
Tak wiele z utrzymaniem pracowników sprowadza się do ceniąc je i dając im znać, że dbasz o ich pomysłów i sugestii. Żaden pracownik nie będzie chciał zostać pracując dla menedżera, który po prostu nie dba. Pokaż swoim pracownikom, że cenisz ich wkład, pytasz o ich sugestie i słuchasz ich przez cały czas.
Dobrym pomysłem jest również polityka otwartych drzwi. Oznacza to, że jeśli Twoi pracownicy zmagają się z jakimiś problemami w pracy, mogą przyjść do Ciebie i porozmawiać o tym, bez poczucia, że zawracają Ci głowę. To zaskakujące, jak bardzo może to wpłynąć na morale i w efekcie na zatrzymanie najwyższej jakości pracowników.
Pamiętaj, że włożyłeś lata w szkolenie pracowników, których masz. Znają oni swoją pracę na wylot i są w stanie zastąpić innych w czasie choroby. To jest cenne dla Ciebie jako firmy i traktując je z życzliwością i szacunkiem, na które zasługują, jesteś bardziej prawdopodobne, aby utrzymać je w ich biurka, a nie chcą iść i pracować dla kogoś innego.
Nigdy nie lekceważ wartości swoich długoletnich pracowników!
Jak przyciągnąć najlepsze nowe talenty
Tak więc, podczas gdy posiadanie polityki utrzymania pracowników w miejscu jest zawsze istotnym punktem, należy również zachować świeżość od czasu do czasu, a kiedy trzeba rekrutować, będziesz chciał zatrudnić najlepsze talenty.
Można to zrobić przy zachowaniu wysokiego morale pracowników i nie trzeba się martwić o zdenerwowanie nikogo po drodze, tak długo, jak trzymać wszystkich na bieżąco i zawsze poprosić o wkład.
Przyciąganie najlepszych talentów nie jest rocket science. Nigdy nie lekceważ potęgi wiadomości przekazywanych z ust do ust. Oznacza to, że musisz dobrze traktować swoich pracowników i mieć świetny projekt biura, z najlepszymi meblami biurowymi, aby życie było wygodne dla twoich pracowników. Ludzie usłyszą o tym i będą chcieli sprawdzić Twoją firmę jako możliwe miejsce pracy.
Powinieneś również bardzo pamiętać o obsłudze klienta i sposobie radzenia sobie z problemami. Żyjemy w świecie pełnym mediów społecznościowych, a to oznacza, że każdy, kto jest niezadowolony, może zostawić bardzo słabą recenzję online i każdy ją przeczyta. Ludzie mają tendencję do wierzenia w to, co czytają, niezależnie od tego, czy mają doświadczenie z pierwszej ręki w kontaktach z Twoją firmą, czy nie. Może to również wpłynąć na to, jak ludzie cię widzą i czy chcą myśleć o pracy dla ciebie, czy nie.
Najlepsze talenty tam jest warto czekać na i warto spróbować ciężko przyciągnąć. Są to ludzie, którzy są niezwykle utalentowani i mają świat pomysłów, które mogą naprawdę przynieść korzyści Twojej firmie i ludziom wokół Ciebie. Będą one również inspirować swoich obecnych pracowników i cały biznes będzie iść z siły do siły w wyniku.
Tak więc, pierwszym krokiem do znalezienia tego fantastycznego talentu jest wiedzieć, gdzie szukać. Nie zakładaj, że można umieścić ogłoszenie na stronie internetowej pracy i oczekiwać, aby znaleźć to, czego szukasz. Tak, dostaniesz kandydatów, ale są one najlepsze? Mogą być, na pewno, ale nie jesteś rzucając swoją sieć wystarczająco szeroko.
Musisz spojrzeć w kierunku stron specyficznych dla branży, za pomocą LinkedIn, jak wspomnieliśmy wcześniej, a także należy spojrzeć na media społeczne też. Jest to świetne narzędzie do pozyskiwania najlepszych talentów i pozostać w kontakcie z nimi, jeśli odpowiednie otwarcie powstać.
Sprawdź tę infografikę, która zawiera kilka przydatnych informacji na temat wyszukiwania talentów na portalach społecznościowych oraz tego, jak i dlaczego inne firmy to robią.
Źródło - https://www.agencycentral.co.uk/recruitment-spotlight/social-recruiting-survey-stats-and-infographics/
6 sposobów, aby pomóc nowemu pracownikowi zadomowić się w firmie
Po znalezieniu idealnej osoby na stanowisko, trzeba będzie przejść przez proces ich wypowiedzenia w ich obecnej pracy (jeśli są obecnie zatrudnieni), i robi wszelkie kontrole tła konieczne przed ich datą rozpoczęcia.
W tygodniach przed rozpoczęciem pracy, trzeba upewnić się, że wszystko jest na miejscu dla ich pierwszego dnia. Przyciąganie najlepszych talentów to jedno, ale jeśli nie jesteś przygotowany na ich rozpoczęcie, dajesz im bardzo złe pierwsze wrażenie o tobie jako o firmie.
Oznacza to, że należy upewnić się, że następujące elementy są na miejscu:
- Program szkoleniowy na pierwsze kilka dni lub tygodni
- Biurko i krzesło oraz wszelkie potrzebne materiały biurowe
- Hasła dostępu do komputera i wszelkich potrzebnych programów
- Identyfikator pracownika do systemów płatności, emerytalnych itp.
- Dostęp do karty Swipe
Powinieneś także dać znać wszystkim swoim obecnym pracownikom o nowej osobie, która ma dołączyć do biura i niech znają jej imię i nazwisko, trochę o tym, gdzie pracowali wcześniej, i upewnij się, że morale pozostaje wysokie, utrzymując pozytywny spin na zmianę, która ma nastąpić.
Oczywiście ułatwisz życie wszystkim, jeśli pomożesz nowemu pracownikowi szybko się zadomowić. Jak więc to zrobić?
Oto sześć szybkich i łatwych sposobów.
- Przygotuj się na ich pierwszy dzień - Mówiliśmy już o tym, aby upewnić się, że mają wszystko, czego potrzebują, aby rozpocząć pracę pierwszego dnia, ale jako menedżer powinieneś również upewnić się, że ich pierwszy dzień nie będzie dla Ciebie zbyt pracowity. Zorganizuj swój harmonogram tak, abyś mógł im pomóc i być w pobliżu. Ustaw alarm przypominający o ich przyjeździe na kilka dni przed, abyś mógł dopiąć wszystkie sprawy, które nie zostały jeszcze załatwione.
- Poinformujwszystkich o ich przybyciu - Ponownie, poruszyliśmy ten temat, ale szybkie spotkanie z obecnymi pracownikami, aby porozmawiać o nowym przybyciu jest dobrym pomysłem. Dzięki temu wszyscy się zorientują i nie będzie to już taka niespodzianka/szok, kiedy nowa osoba przejdzie przez drzwi pierwszego dnia!
- Stwórz solidny program szkoleniowy, który nie jest zbyt napakowany - Nie próbuj pakować całego szkolenia w jeden lub dwa dni. Poświęć trochę czasu na opracowanie programu szkoleniowego, który dostarczy im wszystkich potrzebnych informacji, z ulotkami i materiałami, do których będą mogli wracać. Dobrym pomysłem jest poproszenie liderów zespołu/doświadczonych pracowników o ich wkład w szkolenie, ponieważ bądźmy szczerzy, oni znają tę pracę prawdopodobnie lepiej niż Ty!
- Wyluzujpodczas pierwszego dnia - Nie oczekuj, że po jednym dniu będą wiedzieć wszystko i nie pakuj też zbyt wiele w pierwszy dzień. Pozwól im się odnaleźć i zadomowić, a w miarę upływu czasu możesz powoli zwiększać tempo.
- Zorganizuj dla nich mentora - Wkrótce porozmawiamy omentoringu nieco bardziej szczegółowo, ale posiadanie konkretnego pracownika, do którego mogą się udać z pytaniami, jest dobrym pomysłem. To daje im więcej pewności siebie, że sięgną po coś, czego nie są pewni.
- Bądź przystępny i dostępny - Wiemy, że jesteś zajęty, ale musisz być przy swoim nowym pracowniku, gdy będzie się on odnajdywał. Nie oznacza to, że musisz być przy nim 24 godziny na dobę, bo to może być dla niego irytujące, ale upewnij się, że wie, że może się do Ciebie zwrócić, i że możesz być przy nim od czasu do czasu w ciągu dnia.
Oczywiście, kiedy rekrutujesz nowe talenty, musisz również utrzymać swoich obecnych pracowników szczęśliwych. Kto powiedział, że zarządzanie jest łatwe?!
Sprawdź, co słychać u Twoich pracowników jako całości i upewnij się, że nie zignorujesz przypadkowo swoich dotychczasowych pracowników i nie skupisz się zbytnio na nowej osobie. Bądź w pobliżu dla wszystkich i ciągle sprawdzaj, czy wszystko działa sprawnie.
Dobrym pomysłem może być również zorganizowanie ćwiczeń integracyjnych w jakimś momencie podczas pierwszego tygodnia lub dwóch tygodnia pracy nowego pracownika. Może to być towarzyski wieczór na mieście, być może posiłek, albo lunch z bufetem i ciastkami dla wszystkich. W ten sposób pokażesz nowemu pracownikowi, że jesteś troskliwym i wspierającym menedżerem. Utrzymujesz również wysoki poziom ducha zespołu i pokazujesz swoim obecnym pracownikom, że ich cenisz.
Dlaczego system mentorski może być świetnym pomysłem
W naszej ostatniej części wspomnieliśmy o mentoringu. Co to jest i dlaczego może być dobrym pomysłem dla nowego pracownika?
Posiadanie mentora dla nowego pracownika oznacza, że doświadczony, obecny członek personelu jest przydzielony do niego jako jego mentor. Będzie on dostępny, jeśli nowy pracownik będzie potrzebował zadać jakieś pytania, a mentor będzie regularnie sprawdzał, czy wszystko z nim w porządku i czy nie zmaga się z czymś.
Oczywiście bycie mentorem jest czasochłonne, więc musisz się upewnić, że osoba, którą wybierzesz na mentora, zgadza się z tym i ma czas na pełnienie tej roli. Jeśli osoba ta będzie miała dużo czasu, można rozważyć odebranie jej kilku zadań w krótkim okresie czasu i przydzielenie ich w sprawiedliwy sposób.
Należy upewnić się, że wybiera się najlepszego mentora, czyli kogoś, kto zna daną pracę na wylot, kogoś, kto był w pobliżu przez dłuższy czas i osobę, która jest w stanie nawiązać kontakt z nowym pracownikiem. Na przykład, jeśli masz osobę, która jest dobra w swojej pracy, ale nie jest najbardziej towarzyska z ludzi i jest dość introwertyczna i nieśmiała, prawdopodobnie nie będzie najlepszą osobą do tej roli. Oczywiście, są fantastyczni w tym, co robią i bardzo kompetentni, ale częścią roli mentora jest działanie jako "kumpel" dla podopiecznego i pomoc w zadomowieniu się.
Wybierz osobę o osobowości pasującej do nowego pracownika, a jednocześnie posiadającą bogatą wiedzę, która przyniesie korzyści nowemu pracownikowi i pomoże mu z czasem stać się równie kompetentnym.
Aby pomóc Ci w zidentyfikowaniu najlepszej osoby na dane stanowisko, sprawdź ten film.
Wnioski
Znajdziesz tam wiele informacji o tym, jak rekrutować, np. jakie pytania zadawać na rozmowie kwalifikacyjnej i jak przygotować najlepsze ogłoszenie, ale równie ważne jest, aby wiedzieć, jak poradzić sobie z tym procesem z punktu widzenia pracownika.
Nowa osoba wchodząca do biura może być bardzo denerwująca dla obecnych pracowników i, oczywiście, rozpoczęcie nowej pracy jest nerwowym doświadczeniem dla każdego. Dobry menedżer rozumie to i robi wszystko, co w jego mocy, aby złagodzić skutki poważnych zmian.
Istnieje niezliczona ilość sposobów na podniesienie morale pracowników, ale cała Twoja dobra praca pójdzie w niepamięć, jeśli nie zadbasz o to podczas i po procesie rekrutacji. Stosując się do informacji, które podaliśmy w tym przewodniku, upewnisz się, że każdy czuje się szczęśliwy i wspierany w tym chaotycznym czasie, dając jednocześnie najlepszą szansę na nową, szczęśliwą i pełną energii przestrzeń biurową.