Jak tanio zdobyć urządzenia wielofunkcyjne i drukarki dla Twojej firmy?

dzierżawa urządzeń do firmy

Wielofunkcyjne urządzenia biurowe to element, który jest ważny w każdej firmie. Czasami warto się jednak zastanowić czy warto decydować się na kupno czy lepiej na wynajęcie sprzętu.

Kupić czy wynająć?

Jeśli dopiero rozpoczynamy start własnej firmy to najczęściej chcemy tworzyć produkt oraz szukać dla siebie pierwszych klientów oraz generować przychód. W ramach zadań, które chcemy realizować dla istnienia firmy czasami schodzi na drugi plan kwestia sprzętu. Mało firm, które zaczynają działalność zdaje sobie sprawę z tego, że sprzęt ma wpływ na finansową optymalizację i poprawia komfort w czasie pracy. Jeśli przychodzi do nas chwila, gdy chcemy wybrać sprzęt biurowy to najczęściej pada na kupno maszyn. Jednak specjaliści uważają, że lepszym rozwiązaniem będzie dzierżawa dla początkujących firm. Eksperci starają się podkreślać, że jest to ważne rozwiązanie dla firm, które działają na rynku ale nie chcą jeszcze inwestować w sprzęt.

Wynajmujesz, a kapitał inwestujesz w rozwój firmy

Urządzenia biurowe, które w firmie są potrzebne najczęściej są kosztowne. Jeśli firma chce sprawnie działać musi mieć dobry sprzęt. Dlatego jak się wydaje lepszym rozwiązaniem będzie urządzenie wielofunkcyjne, które będzie za małą opłatę. Pozostały wtedy kapitał będzie można dalej inwestować w inne obszary projektu, udoskonalanie swojego produktu. Trzeba pamiętać, że sprzęt biurowy to nie tylko wydatek na zakup, ale także koszty, które związane są bezpośrednio z jego eksploatacją. Własna drukarka wiąże się z opłatami serwisowymi oraz koniecznym sprzętem, papierem, tonerami. A gdy ulegnie awarii koszty jeszcze bardziej będą nam rosły.

Płacisz tylko za strony

W przypadku dzierżawy sprzętu sprawa wygląda inaczej. Koszty związane z eksploatacją zależą wyłącznie od firmy, która jest właścicielem sprzętu. Natomiast osoba decydująca się na dzierżawę ponosi jedynie wydatki związane z drukowanymi stronami. Można tutaj umówić się na różne formy rozliczenia, albo za każdą wydrukowaną stronę bądź też z góry kontraktem na ryczałt, gdy chodzi o wykonanie odpowiedniej ilości kopii. Po zamknięciu firmy nie trzeba się obawiać co dalej ze sprzętem, ponieważ wraca do firmy wynajmującej a umowa przestaje funkcjonować.