Czy zakup kopiarki jest opłacalny?

Kopiarki stały się nieodłącznym elementem wyposażenia biura, jednak każdy przedsiębiorca wie z jak dużym wydatkiem wiąże się zakup i utrzymanie takiego sprzętu w dobrym stanie.

Zakup czy dzierżawa kopiarki?Jednym z niewielu sposobów na zaoszczędzenie jest wynajem lub dzierżawa, co jest wspaniałą alternatywą szczególnie dla małych firm, które nie stać na zakup nowej kopiarki, a czy tak naprawdę zakup koparki się opłaca? W praktyce okazuje się że tak, ponieważ gwarantuje zarówno wydajność, oszczędność czasu, pieniędzy jak i komfort pracy. Oszczędność czasu jest istotnym aspektem, ponieważ to właśnie czas i sprawność działania a także wydajność pracy całego biura w dużej mierze zależą od tego jak sprawnie może odbywać się obrót dokumentów w firmie.

Dlatego coraz częściej rezygnuje się z kopiowanie dokumentów w innych, specjalnie do tego stworzonych placówkach na rzecz zakupu kopiarki, ponieważ wykonywanie kopii odbywa się w międzyczasie innych prac, nie marnując czasu nie tylko pracowników, ale i interesantów, kontrahentów którzy musieliby czekać na akta - co zdecydowanie negatywnie odbiłoby się na wizerunku reprezentowanej przez nas marki. Istotnym warunkiem decydującym o zakupie kopiarki, jest kalkulacja kosztów. W przypadku wielofunkcyjnego sprzętu biurowego, koszty nie ograniczają się jedynie do samego zakupu, czy też kosztów wynajmu lub dzierżawy. W cenę korzystania z kopiarek należy wliczyć również eksploatację, a więc wymianę części - które nie są uwzględnione w gwarancji, arkusze papieru itp. Zasadniczo jednak, nabycie kopiarki jest zdecydowanie bardziej opłacalne niż każdorazowe płacenie za wykonywanie kopii dokumentów w zewnętrznych punktach.